FITTA!

23 Aug

det är mycket fitta i bloggen nu. när jag gav bloggen namnet feministfitta, gjorde jag det för att det är något en kan få höra om en är lite för jobbig och ifrågasätter för mycket. så om någon kallar mig för det, tack så mycket. det är vad jag är. jag är en riktig feministfitta.

men det är konstigt, för samtidigt som ordet fitta är ett ord som ofta används på ett nedsättande sätt om både kvinnor och män, så verkar just fitta vara högst eftertraktat, spännande och intresssant.

massor av människor hittar hit till min blogg varje dag genom söktermer som: fittor, fitta blogg, barn fitta, smaskiga fittor, blogg om fittor, fittkonst, smaskig fitta, låtsas fitta, bloggar om fitta, orakade fittor, fantastiska fittor, frisyr på fittan, kukar i fittor, barnet kommer från fittan, fitta mot fitta, lördags fittor, mens fitta, fina fittor, en pojkes kuk i en tjejs fitta, feministisk blogg hår på fittan, smaskigt fitta, fittfakta, fittan kommer barn ut?, sara hanssons fitta, kusin fitta, fitta pott, smutsiga sex fitta, fittor på scenen live, fittor med hår bilder, hur torkar man fittan, libresse fitta, fittmålning, fittor mens, fittan blogg, gamla fittor, snälla fittor bilder, bilder på flickfittor, frisyrer fittor, vill se din underbara fitta, visa fittan, de har fittor, blogga om fittan, fitta låter mia skäringer, bara fittor, fittor som konst, fittor av lera, min första fitta JAMEN DET TAR JU ALDRIG SLUT! FOLK ÄR SOM GALNA I FITTOR! FOLK VILL HA FITTOR I ALLA MÖJLIGA FORMER!

det är ett jävla tjat helt enkelt. så jag tänkte tipsa om boken CUNT COLORING BOOK av tee corinne, som jag fick hem i brevlådan häromdagen.

det är precis vad det låter som; en målarbok med fittor.

i förordet skriver tee corinne:

”In 1973 I set out to do drawings of women’s genitals for use in sex education groups. I wanted the drawings to be lovely and informative, to give pleasure and affirmation.

I organized the drawings into a coloring book because a major way we learn to understand the world, as children, is by coloring. As adults many of us still need to learn about our external sexual anatomy. Coloring is a way for the child in each of us to revision and reclaim this portion of our bodies from which we have been estranged.

The drawings in this book are of real women’s cunts.”

CUNT COLORING BOOK finns att köpa på adlibris och bokus, och kostar runt 70 kronor. den är fantastiskt lärorik.

och så vill jag säga till alla barn som googlar på ”kommer barn från fittan”: JA. alla kommer vi från fittan. coolt, eller hur?

Ett svar to “FITTA!”

Trackbacks/Pingbacks

  1. FITTA ALL DAY LONG « Feministfitta - 29 augusti, 2012

    […] det är baserat på den här bilden av tee corinne (vars bok cunt coloring book jag tipsade om förra veckan): […]

Kommentera

